Chapaqaylik oddiy odat emas, va ayniqsa kamchilik ham emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular 8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi, ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga, hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit, bronxial astma kasalli
...Ещё
Chapaqaylik oddiy odat emas, va ayniqsa kamchilik ham emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular 8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi, ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga, hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit, bronxial astma kasalliklarini kuchayishiga olib kelishi mumkin. 3-5 yoshgacha bolada qo'zg'alish analizatorlari rivojlana boshlaydi, ko'pchilik bolalar bunda ikki qo'lini ishlatishadi, o'ng qo'lni ko'proq ishlatishni ravo ko'rish keyinroq shakllanadi. Bu jarayonni tezlatsa ham bo'ladi, ehtiyotkorlik bilan go'daklikdan o'yinchoqlarni, ovqatlanishni, qalamda chizishlarni o'ng qo'lda bajarishga o'rgatish mumkin.
Metodik qo'llanmalarga binoan - bunday harakatlar zo'ravonliklarsiz, uqtirishsiz, baqirmasdan amalga oshirilmog'i lozim. Bola agarda bosh tortsa, bunda niyatingizdan qaytmog'ingiz yaxshiroqdir. Bolaning chapaqay yoki o'ng'ayligi masalasi, ayniqsa maktabga chiqish davrida kelib chiqadi, bunda uning qaysi qo'lini ko'proq ishlatishga o'rganganligi aniq bo'lmaydi. Bunday holatlarda dispanser ko'riklarida 5-6 yoshli bolalarni qaysi qo'lida (ko'proq) harflarni yozishi, chizishi, tosh otishi, qaychida qirqishi, bolg'ada urishi, tishini yuvishi, soch tarashi va hokazolar yordamida kuzatiladi.
Ikkita qo'lini bog'lab bir-birini ustiga qo'yganda, katta barmoqlarining qaysi biri ustida bo'lishi, qo'lning ko'krakda bog'lanishi,bunda qaysi qo'l yuqorida bo'lishiga qarab bolani chapaqay yoki o'ng'ayligini bilsa bo'ladi.
Ayrim ambidekstor deb nomlanuvchi bolalarda, ya'ni gohida o'ng, gohida chap qo'lini ma'qul ko'radiganlarni, keyinchalik o'ng qo'lini ma'qul ko'rib ishlatib ketadimi yoki uni bunga o'rgatish kerakligini, ko'rik javoblari oldindan etilishi mumkin.
Shunday qilib, bola qaysi qo'lda yozishini har bir holatda, faqat shifokor hal qiladi. Bu yerda gap yozuvning texnikasidagina emas. Chapaqay bolalarning nerv tizimidagi ayrim xususiyatlarining aniqlanishi, ota-ona, tarbiyalovchi va o'qituvchilarning e'tiborini jalb qilmoqligi kerak. Bu emosional faolligining balandligini, bolani o'zini tiyib olish jarayonining bo'shligi va o
...Ещё
Ikkita qo'lini bog'lab bir-birini ustiga qo'yganda, katta barmoqlarining qaysi biri ustida bo'lishi, qo'lning ko'krakda bog'lanishi,bunda qaysi qo'l yuqorida bo'lishiga qarab bolani chapaqay yoki o'ng'ayligini bilsa bo'ladi.
Ayrim ambidekstor deb nomlanuvchi bolalarda, ya'ni gohida o'ng, gohida chap qo'lini ma'qul ko'radiganlarni, keyinchalik o'ng qo'lini ma'qul ko'rib ishlatib ketadimi yoki uni bunga o'rgatish kerakligini, ko'rik javoblari oldindan etilishi mumkin.
Shunday qilib, bola qaysi qo'lda yozishini har bir holatda, faqat shifokor hal qiladi. Bu yerda gap yozuvning texnikasidagina emas. Chapaqay bolalarning nerv tizimidagi ayrim xususiyatlarining aniqlanishi, ota-ona, tarbiyalovchi va o'qituvchilarning e'tiborini jalb qilmoqligi kerak. Bu emosional faolligining balandligini, bolani o'zini tiyib olish jarayonining bo'shligi va o'ta harakatchanligi bilan bog'liqligidir. Bunday holatlarda bolalarni harakatga boy o'yinlarga jalb qilish tavsiya etiladi, ko'pincha ularning hayolini boshqa narsaga o'tkazish uchun har hil vazifalar beriladi.
Bunday bolalarning harakatini uyda ham, bog'chada ham, maktabda ham chizayotganida, yozayotganida chap qo'lini ishlayotganini qo'llab ma'qullab turish kerak. Stol yoki partada o'tirganida sherigiga tirsagi bilan halaqit bermasligi uchun chap tarafidan joy olmoqligini ta'minlamoq kerak.
Chapaqay boladan chiroyli yozuni talab qilmang, yozuvlarning egilib turishini ham, tikka yoki chap tarafga egib yozsa ham mayli, bolalar bilan ulgurib harakat qilsa bas. Uyda dars tayyorlashi uchun stol lampasining chap tarafdan emas, balki o'ng tarafdang qo'yilishiga e'tibor bering. Bir xil bolalar chapaqayligidan uyalishadi va buni berkitishga harakat qilishadi, o'zini boshqalardan ajralib turishini sezishadi. O'ng'aylik tarafdorlari yuqoridagi vaziyatdan kelib chiqib, bolani o'ng qo'lga o'rgatish bilan, uni keyinchalik kelib chiqishi mumkin bo'lgan psixologik jarohatdan to'smoqchi bo'lishadi.
Lekin bu borada taktika o'zgacha bo'lishi kerak, shunday qilish kerakki bola va uning atrofidagilar chapaqaylikni tabiiy deb bilmoqligi kerakligini ta'minlamoq kerak. Metodik qo'llanmalarda oilada tinch muhitni yaratish kerakligini, bu muammoni bolaning oldida gaplashish kerak emasligi haqida ko'p so'z yuritiladi. "Suhbatlarda chapaqaylikni berkitmaslikni, berkitish ziyonligi, bu borada tarixdagi ko'p allomalarning chapaqay bo'lganligi misoliga tayanish, bunda hech qanday yomonlik yo'qligini tushuntirish mumkin".
Leonardo De Vinchi, Mikelandjelo, "Alisa mo''jizalar dunyosida" avtori L'yuis Kerroll, akter Charli Chaplinlarning chapaqay bo'lganliklari haqida misol tariqasida keltirish mumkin.
Chapaqaylik hech ham kamchilik emas, balki san'atda, mehnatda, sportda, sportning ayrim turlarida esa ayniqsa qo'l kelishi mumkin. Shuning uchun bunga hech ham hafa bo'lmang. Bola
...Ещё
Lekin bu borada taktika o'zgacha bo'lishi kerak, shunday qilish kerakki bola va uning atrofidagilar chapaqaylikni tabiiy deb bilmoqligi kerakligini ta'minlamoq kerak. Metodik qo'llanmalarda oilada tinch muhitni yaratish kerakligini, bu muammoni bolaning oldida gaplashish kerak emasligi haqida ko'p so'z yuritiladi. "Suhbatlarda chapaqaylikni berkitmaslikni, berkitish ziyonligi, bu borada tarixdagi ko'p allomalarning chapaqay bo'lganligi misoliga tayanish, bunda hech qanday yomonlik yo'qligini tushuntirish mumkin".
Leonardo De Vinchi, Mikelandjelo, "Alisa mo''jizalar dunyosida" avtori L'yuis Kerroll, akter Charli Chaplinlarning chapaqay bo'lganliklari haqida misol tariqasida keltirish mumkin.
Chapaqaylik hech ham kamchilik emas, balki san'atda, mehnatda, sportda, sportning ayrim turlarida esa ayniqsa qo'l kelishi mumkin. Shuning uchun bunga hech ham hafa bo'lmang. Bolani sog'lom, to'laqonli jihatdan rivojlanadigan darajada voyaga yetkazing, uning iste'dodlarini rivojlantiring. Bolangiz ham mashhur iste'dodlar qatoridan joy olsa, ajab emas!
Mani sinimam 4yow lekn xozirdan yozu 4izulaga 64 u hozirdan maktabga4a tayyorlov kurslariga qatnidi. 6qtuv4isi rus ayol xam psixolig xam ingliz tilidan dars beradi. u ayoli etiwi b6yi4a 4apaqay bollani hi4qa4on 6ng q6lga majburlab b6midi. bu bolani kelajagiga tasir qiliwi mumkunekan. u kegn k6p hayotda u yaxwi bu yomon digan s6zlani miyyasiga joylavoliwi mumkin ekan. farzandizi 6ng q6lga majburlavotganda 6rniga bowqa tomonlama q6yibk6rin sizga yoqmidigan ovqatni qa4onga4a ne4akun mobaynida istemol qila olas? domlalani etiwi b6yi4a bu yomon yoki gunoh emas faqatgina ovqatni 6ng q6lda yiyiwlari kerekan. bolalani kelajagi yaxwi b6liwi unam ulani 6ng q6lda yoziw 4iziwga majburlawimiz salbiy psixalagik xolatlaga obkeladi.
men ham 4apaqayman. 1sinfda ustozim rosa uruwardi. Ln baribir øng qölga örganomaganman. Hozir 2la qölda ham yozolaman,4izolaman.ln 4ap qölim øng qölimga n.n ku4liroq va men un qulay.bolani 4apaqaylikdan qaytarmaslik k.k.uni özi hal qiliwik.k.
Men ham chapaqayman hamma ishda lekin chapaqayligim uchunmi hech ishni ozim aytganday bajarib bilmayman hozir bogchada ishlayman ozimdan kelib chiqqan holda bollani o'ng qolda orgataman bola o'ng qolda organishi lozim sabab OLLOH hamma ishlarni o'ng qolda bajarilishi lozim yani o'ng qo'lni chap qolda tenglashtirib bolmaydi bu mani fikrim
Assalomu alaykum aziz opa singillar,sizlarni~Xomiladorlik va baxtli oila sirlari~ nomli fayzli gurihimizga taklif qilib qolamiz.Guruhga quwilish tugmasini bosing va qo'wiling.
Guruhdansizzi qiynab kelyotgan barcha javobsiz savollarizga javobtopasiz.Buguruhda ayol va qizla uchun barcha kereyli malumotlar va hatto oilani yanada mustahkam qiliw,bolalarni parvarishlash,xomiladorlik va tug'ruqdan keyingi barcha muammolani yechimi,keraksiz yotgan buyumlardan kerakli narsalar yasash,tejamkorlik,uy-ruzg'or tutiw sirlari,turmuw qurush arafasida turgan qizlaga ham oilada uz o'rni baxtini topiw uchun barcha kereyli malumotla bor.Marhamat qushiling aslo afsuslanmaysiz!!!Guruhimizni tariflasak adog'i yo'q,wuning uchun marta gapirganimizdan,bir marta kurganlariz yaxshiro!!!
Мы используем cookie-файлы, чтобы улучшить сервисы для вас. Если ваш возраст менее 13 лет, настроить cookie-файлы должен ваш законный представитель. Больше информации
Комментарии 20
Chapaqaylik kamchilik emas
...ЕщёChapaqaylik oddiy odat emas, va ayniqsa kamchilik ham emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular 8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi, ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga, hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit, bronxial astma kasalli
Chapaqaylik oddiy odat emas, va ayniqsa kamchilik ham emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular 8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi, ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga, hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit, bronxial astma kasalliklarini kuchayishiga olib kelishi mumkin. 3-5 yoshgacha bolada qo'zg'alish analizatorlari rivojlana boshlaydi, ko'pchilik bolalar bunda ikki qo'lini ishlatishadi, o'ng qo'lni ko'proq ishlatishni ravo ko'rish keyinroq shakllanadi. Bu jarayonni tezlatsa ham bo'ladi, ehtiyotkorlik bilan go'daklikdan o'yinchoqlarni, ovqatlanishni, qalamda chizishlarni o'ng qo'lda bajarishga o'rgatish mumkin.
Metodik qo'llanmalarga binoan - bunday harakatlar zo'ravonliklarsiz, uqtirishsiz, baqirmasdan amalga oshirilmog'i lozim. Bola agarda bosh tortsa, bunda niyatingizdan qaytmog'ingiz yaxshiroqdir. Bolaning chapaqay yoki o'ng'ayligi masalasi, ayniqsa maktabga chiqish davrida kelib chiqadi, bunda uning qaysi qo'lini ko'proq ishlatishga o'rganganligi aniq bo'lmaydi. Bunday holatlarda dispanser ko'riklarida 5-6 yoshli bolalarni qaysi qo'lida (ko'proq) harflarni yozishi, chizishi, tosh otishi, qaychida qirqishi, bolg'ada urishi, tishini yuvishi, soch tarashi va hokazolar yordamida kuzatiladi.
- 1-bet -
...ЕщёIkkita qo'lini bog'lab bir-birini ustiga qo'yganda, katta barmoqlarining qaysi biri ustida bo'lishi, qo'lning ko'krakda bog'lanishi,bunda qaysi qo'l yuqorida bo'lishiga qarab bolani chapaqay yoki o'ng'ayligini bilsa bo'ladi.
Ayrim ambidekstor deb nomlanuvchi bolalarda, ya'ni gohida o'ng, gohida chap qo'lini ma'qul ko'radiganlarni, keyinchalik o'ng qo'lini ma'qul ko'rib ishlatib ketadimi yoki uni bunga o'rgatish kerakligini, ko'rik javoblari oldindan etilishi mumkin.
Shunday qilib, bola qaysi qo'lda yozishini har bir holatda, faqat shifokor hal qiladi. Bu yerda gap yozuvning texnikasidagina emas. Chapaqay bolalarning nerv tizimidagi ayrim xususiyatlarining aniqlanishi, ota-ona, tarbiyalovchi va o'qituvchilarning e'tiborini jalb qilmoqligi kerak. Bu emosional faolligining balandligini, bolani o'zini tiyib olish jarayonining bo'shligi va o
Ikkita qo'lini bog'lab bir-birini ustiga qo'yganda, katta barmoqlarining qaysi biri ustida bo'lishi, qo'lning ko'krakda bog'lanishi,bunda qaysi qo'l yuqorida bo'lishiga qarab bolani chapaqay yoki o'ng'ayligini bilsa bo'ladi.
Ayrim ambidekstor deb nomlanuvchi bolalarda, ya'ni gohida o'ng, gohida chap qo'lini ma'qul ko'radiganlarni, keyinchalik o'ng qo'lini ma'qul ko'rib ishlatib ketadimi yoki uni bunga o'rgatish kerakligini, ko'rik javoblari oldindan etilishi mumkin.
Shunday qilib, bola qaysi qo'lda yozishini har bir holatda, faqat shifokor hal qiladi. Bu yerda gap yozuvning texnikasidagina emas. Chapaqay bolalarning nerv tizimidagi ayrim xususiyatlarining aniqlanishi, ota-ona, tarbiyalovchi va o'qituvchilarning e'tiborini jalb qilmoqligi kerak. Bu emosional faolligining balandligini, bolani o'zini tiyib olish jarayonining bo'shligi va o'ta harakatchanligi bilan bog'liqligidir. Bunday holatlarda bolalarni harakatga boy o'yinlarga jalb qilish tavsiya etiladi, ko'pincha ularning hayolini boshqa narsaga o'tkazish uchun har hil vazifalar beriladi.
Bunday bolalarning harakatini uyda ham, bog'chada ham, maktabda ham chizayotganida, yozayotganida chap qo'lini ishlayotganini qo'llab ma'qullab turish kerak. Stol yoki partada o'tirganida sherigiga tirsagi bilan halaqit bermasligi uchun chap tarafidan joy olmoqligini ta'minlamoq kerak.
Chapaqay boladan chiroyli yozuni talab qilmang, yozuvlarning egilib turishini ham, tikka yoki chap tarafga egib yozsa ham mayli, bolalar bilan ulgurib harakat qilsa bas. Uyda dars tayyorlashi uchun stol lampasining chap tarafdan emas, balki o'ng tarafdang qo'yilishiga e'tibor bering.
Bir xil bolalar chapaqayligidan uyalishadi va buni berkitishga harakat qilishadi, o'zini boshqalardan ajralib turishini sezishadi. O'ng'aylik tarafdorlari yuqoridagi vaziyatdan kelib chiqib, bolani o'ng qo'lga o'rgatish bilan, uni keyinchalik kelib chiqishi mumkin bo'lgan psixologik jarohatdan to'smoqchi bo'lishadi.
- 2-bet -
...ЕщёLekin bu borada taktika o'zgacha bo'lishi kerak, shunday qilish kerakki bola va uning atrofidagilar chapaqaylikni tabiiy deb bilmoqligi kerakligini ta'minlamoq kerak. Metodik qo'llanmalarda oilada tinch muhitni yaratish kerakligini, bu muammoni bolaning oldida gaplashish kerak emasligi haqida ko'p so'z yuritiladi. "Suhbatlarda chapaqaylikni berkitmaslikni, berkitish ziyonligi, bu borada tarixdagi ko'p allomalarning chapaqay bo'lganligi misoliga tayanish, bunda hech qanday yomonlik yo'qligini tushuntirish mumkin".
Leonardo De Vinchi, Mikelandjelo, "Alisa mo''jizalar dunyosida" avtori L'yuis Kerroll, akter Charli Chaplinlarning chapaqay bo'lganliklari haqida misol tariqasida keltirish mumkin.
Chapaqaylik hech ham kamchilik emas, balki san'atda, mehnatda, sportda, sportning ayrim turlarida esa ayniqsa qo'l kelishi mumkin. Shuning uchun bunga hech ham hafa bo'lmang. Bola
Lekin bu borada taktika o'zgacha bo'lishi kerak, shunday qilish kerakki bola va uning atrofidagilar chapaqaylikni tabiiy deb bilmoqligi kerakligini ta'minlamoq kerak. Metodik qo'llanmalarda oilada tinch muhitni yaratish kerakligini, bu muammoni bolaning oldida gaplashish kerak emasligi haqida ko'p so'z yuritiladi. "Suhbatlarda chapaqaylikni berkitmaslikni, berkitish ziyonligi, bu borada tarixdagi ko'p allomalarning chapaqay bo'lganligi misoliga tayanish, bunda hech qanday yomonlik yo'qligini tushuntirish mumkin".
Leonardo De Vinchi, Mikelandjelo, "Alisa mo''jizalar dunyosida" avtori L'yuis Kerroll, akter Charli Chaplinlarning chapaqay bo'lganliklari haqida misol tariqasida keltirish mumkin.
Chapaqaylik hech ham kamchilik emas, balki san'atda, mehnatda, sportda, sportning ayrim turlarida esa ayniqsa qo'l kelishi mumkin. Shuning uchun bunga hech ham hafa bo'lmang. Bolani sog'lom, to'laqonli jihatdan rivojlanadigan darajada voyaga yetkazing, uning iste'dodlarini rivojlantiring. Bolangiz ham mashhur iste'dodlar qatoridan joy olsa, ajab emas!
- so'nggi 3-bet -
mani 5 yoshli qizim chapaqay,hatto ovqatni ham chap qo'lda yeydi.O'ng qo'lda yedirsam to'kib tashidi.
faqat ayolar uchun yangi guruh "xomiladorlik va onalik psixologiyasi" jadval qiz yoki ögil Farzand tarbiyasiga Ayollar salomatligiga oid savolarga javoblar
http://m.ok.ru/dk?st.cmd=altGroupMain&st.groupId=57093378670642&_prevCmd=userAltGroups&tkn=9193
Guruhdansizzi qiynab kelyotgan barcha javobsiz savollarizga javobtopasiz.Buguruhda ayol va qizla uchun barcha kereyli malumotlar va hatto oilani yanada mustahkam qiliw,bolalarni parvarishlash,xomiladorlik va tug'ruqdan keyingi barcha muammolani yechimi,keraksiz yotgan buyumlardan kerakli narsalar yasash,tejamkorlik,uy-ruzg'or tutiw sirlari,turmuw qurush arafasida turgan qizlaga ham oilada uz o'rni baxtini topiw uchun barcha kereyli malumotla bor.Marhamat qushiling aslo afsuslanmaysiz!!!Guruhimizni tariflasak adog'i yo'q,wuning uchun marta gapirganimizdan,bir marta kurganlariz yaxshiro!!!